Vejledning til God mailpraksis
Dette modul fokuserer på, den ansattes evne til at håndtere skriftlige henvendelser fra studerende på en professionel og imødekommende måde.
Modulet kan bruges både af studenterstudievejledere og andre administrativt ansatte, som dagligt får skriftlige henvendelser fra studerende. Studenterstudievejleder bør tage modulet efter at have gennemført grundkurset for studenterstudievejledere.
Målet med modulet er, at den ansatte:
- Kender og kan bruge forskellige sproglige værktøjer og metoder i den skriftlige kommunikation med studerende
- Kan opsøge afklarende svar om sin enheds praksis for brug bl.a. videresendelse, CC og arkivering af mails
- Bliver i stand til at reflektere over hvad professional og god mailpraksis er i forhold til sin rolle på KU
Modulets opbygning
Dette moduler er opdelt i to dele. Del 1 fokuserer på de metodiske værktøjer, den ansatte kan bruge, når vedkommende besvarer mails. Del 2 handler om den ansattes afsenderposition, når vedkommende besvarer skriftlige henvendelser på vegne af KU. Modulet er opbygget således, at den ansatte får noget information og viden, som den ansatte skal bruge i forskellige øvelser.
Studenterstudievejlederen eller den ansatte arbejder først selvstændigt med modulet og booker herefter et møde med dig, hvor I bl.a. gennemgår de arbejdsark, han eller hun har udfyldt. Du kan gennem linksene herunder finde to vejledningsark, du kan bruge, når du gennemgår modulet med den ansatte.